Per a tothom

Creixem com a persones i fem un mon en pau per a tothom!



domingo, 20 de febrero de 2011

Pa Negre

Pa Negre

Magnífica pel·lícula.
La vaig veure amb una amiga, ella filòloga catalana i jo solament nascuda a Catalunya a un poble de muntanya quan encara es trepixaven les mateixes pedres de les cases com surten a la pel·lícula, què per cert, segons un reportatge recent, està rodada a Muro, al Berguedà.
Pedres fredes, humides i de vegades quan fa sol, resplandeents.
Al nen protagonista li maten el pare i per postres ha de renegar de la mare, situació tan freqüent a la Dictadura que continuava separant les famílies, la llum es torna difusa, imprecisa, com si hagués de ser irreal, però en veritat representa el futur que només li queda a aquest nen protagnista.
Però, la llum de la pel·lícula, que també va rebre un Goya per la fotografia en un total de 9 Goyes, explica perfectament la situació, transmetin a l'espectador, quan les coses van mal o molt malament.
El títol és representatiu. A la post-guerra els pobres, que eren la immensa majora, només menjaven pa negre, és a dir, sols la ballufa, sense farina, per tant sense aliment, provocava totes les malalties, doncs el pa era l'aliment bàsic del poble, la meva mare em deia com a les dones de vegades els hi sangraven els pits per mancança d'aliment.

La situació era general a tota Espanya i s'han fet més pel·lícules, ahir justament vaig veure La Colmena basada en el Llibre de Camilo José Cela i que el seu Director va rebre el Goya d'Honor, Mario Camus per a la seva trajectoria; en concret però, em pensava que ningú pararia, fora de Catalunya a pendre´li atenció a Pa Negre doncs està parlada en català i ben bé de muntanya. No sé les traduccions con li aniran, espero que bé. El treball dels nens protagonistes és extraordinari també van rebre premi els adults, així com a la millor actriu i millor actriu de repart, millor guió adaptat, millor Director, millor pel·lícula, entre d'altres. A Madrid, dels 16 premis Goya, 9 van ser per Pa Negre.
Director, Agustí Villaronga.
http://premios-goya.fotogramas.es/goya/goya.php?opc=listado&action=listadoanio&anio=2011

Si la pel·lícula és bona es perquè ens representa la cruesa de la vida, aquesta que no volem ningú i que encara en el millor dels moments, continua essent cruel. Jo vaig tenir moltíssima més sort i encara vull més sort a les meves filles, què els somnis més macos se'ls facin realitat.

Si alguna vegada torno a néixer, no vull viure més la crueltat, i em voldré conservar les persones que estimo i lligarme-les encara més ben lligades a les que no tinc al meu costat i les que més m'estimo, les meves filles, hi siguin igualment per gaudir-les i perquè elles s'encarreguin de seguir les meves passes. Elles són la meva esperança.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Entradas populares

Etiquetas

8 de Marzo (1) Agua de Mar (1) Amnistía Internacional (2) Amor (1) andalucía (8) animales (4) Antoni Gaudí (1) arte (5) Barcelona (1) belleza (2) bessons (1) blog sobre ciencia (1) blogs (1) Brazil (1) cabello (1) Calendari (1) Casa Milà (1) castells (1) catalans (1) Catalonia (15) Catalunya (9) cine (2) Circo (1) cocina (1) conciencia (1) condonación de deudas (7) contes (1) cooperación (1) Creativo (1) Crecimiento Personal (1) crisi econòmica (1) crisis (1) crisis económica (8) crisis económica europea y de EEUU (6) cuentos del buho y de la lechuza (13) cultura (21) daños y perjuicios (2) Derechos humanos (5) Desahucios (3) Dia de la Dona (1) Día de la Mujer (1) Día Internacional del Niño (1) Divertiment (4) Dones (2) Drets Històrics (1) Ecce Homo (1) ecología (1) economía (7) el agua (1) El Arte (3) El cine libertario español (1) els Amazics (1) enfermedades (1) ERE (1) España (3) Estrés (1) FAO (1) Festes (1) formación (1) foto de pareja de Búhos (1) gemelos (2) Género (1) geografia (13) Gracias (1) guerras (1) hipotecas (6) historia (12) història (10) humanidad (1) humanos (40) humans (6) humor (6) infancia (1) inmigración (1) inmobiliaria (3) l'Art (1) La Pedrera (1) Lengua Andaluza (1) Libertad (1) llegendes (1) Llibertat (1) Los Hermanos Marx (2) matemáticas (1) Medicina (1) minería (1) Modernisme (1) música (5) noticias (14) noticies (2) País Valencià (1) pau mundial (1) Paz en el Mundo (2) pedadogía (1) Picasso (1) Pineda de Mar (1) Pintura (5) Planeta Tierra (1) poesia (7) poesía (4) poesía música (34) policultivos (1) política (1) polítics (1) preguntas/respuestas (1) protectora de animales (1) publicidad particular (1) risa (2) Saber (1) salud (4) Salvador Dalí (4) salvemos a Machote (1) sentimientos (28) Siria (1) sociedad (48) Societat (30) software libre (1) Syria (1) Teresa Forcades y García reina (1) The Rolling Stones (1) toro de lidia (1) Unicef (1) Valencia (1) Vida (1) vivienda (4) Yennayer (1)